Povodom premijerne izvedbe predstave „Trainspotting“ prema tekstu Irvinea Welsha, u režiji Lajke Kaikčije i u produkciji Bosanskog narodnog pozorišta Zenica danas je upriličena konferencija za medije na kojoj su govorili: direktor Bosanskog narodnog pozorišta Zenica Miroljub Mijatović, umjetnička rukoviditeljica i rediteljica predstave Lajla Kaikčija, dramturginja predstave Emina Omerović, dramaturginja predstave Nedžma Čizmo, glumica i glumci iz ansambla predstave: Enes Salković, Zlatan Školjić, Nusmir Muharemović, Selma Mehanović, Benjamin Bajramović i Adis Mehanović. Premijerna izvedba ove predstave je zakazana za subotu, 26. novembar u 19.30 sati u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica.
Direktor Bosanskog narodnog pozorišta Zenica Miroljub Mijatović je istakao da je ovo 752. premijerna izvedba u ovoj pozorišnoj Kući. Ovom premijernom izvedbom se otvara 73. sezona zeničkog BNP-a. Direktor Mijatović je ovim putem pozvao publiku da dođe na premijernu izvedbu.
Rediteljica predstave Lajla Kaikčija je izjavila da je ideja za rad na ovoj predstavi postojala trogodišnja ideja. Kako je istakla Kaikčija, ova predstava je pred ansambl stavila zahtjevan zadatak, ali i pokazala kako Bosansko narodno pozorište Zenica ima zbilja dobar ansambl. Kako je kazala, za potrebu ove predstave je rađena dramatizacija romana Irvinea Welsha, te tako predstava nije nastala prema scenariju istoimenog kultnog filma. Odgovornost, prema riječima Kaikčije, bila je svepristna u radu na ovoj predstavi, jer ukazuje na problem bolesti ovisnosti o narkoticima koja postoji u svakom vremenu. Kaikčija se zahvalila ansamblu predstave, saradnicama i saradnicima na radu pri nastanku ove predstave, te istakla da je cilj da predstavu pogleda i što više mlade publike.
Dramaturginja predstave Emina Omerović je na konferenciji za medije izjavila da je bio izniman izazov raditi na ovom materijalu ne samo zbog kultnog filma nego i zbog romana koji je iznimno slojevit i kojem autor otvara mnoštvo tema. Kako je istakla roman nema jasnu strukturu i donosi pred nas isparčanu svakodnevnicu mladih ljudi koji bježe iz svoje stvarnosti i rješenje traže u potpunoj autodestrukciji, te tako roman postaje priča o društvu koje je dotaklo dno i u tom smislu govori o onome od čega okrećemo glavu svakodnevno, a predstava traži da se s tim suočimo s time.
Dramatizaciju pored Emine Omerović, potpisuje i Nedžma Čizmo, koja je ovim povodom istakla značaj saradnje sa Zavodom za bolesti ovisnosti Zeničko-dobojskog kantona, gdje se ekipa predstave približila problematici bolesti ovisnosti, što je pomoglo u radu na predstavi. Čizmo je ukazala na veliki osjećaj odgovornosti pri radu na ovoj predstavi, s obzirom na činjenicu da se radi o temi koja je jako osjetljiva.
Glumice i glumci iz ansambla predstave Enes Salković, Zlatan Školjić, Nusmir Muharemović, Selma Mehanović, Benjamin Bajramović i Adis Mehanović su kazali da je „Trainspotting“ izuzetno aktuelna predstava s obzirom na činjenicu današnje društvo ima problema sa raznim vrstama ovisnosti i da ih je u današnjem vremenu još teže otkriti.
U predstavi igraju: Enes Salković, Zlatan Školjić, Selma Mehanović, Nusmir Muharemović, Benjamin Bajramović, Adis Mehanović, Tamara Miličević-Stilić i Sabina Kulenović. Scenografiju i kostimografiju predstave potpisuje Sabina Trnka. Za scenski pokret je bila zadužena Ena Kurtalić, a za muziku Igor Kasapović.
BOSANSKO NARODNO POZORIŠTE ZENICA
Velika scena Sezona 2022/23. (LXXIII) Premijera 752.
Irvine Welsh
TRAINSPOTTING
Naslov originala dramatiziranog djela: Trainspotting
Prijevod sa engleskog: Jelena Miklja-Damjanović
Režija: LAJLA KAIKČIJA
Dramatizacija: EMINA OMEROVIĆ*
Dramaturgija: EMINA OMEROVIĆ i NEDŽMA ČIZMO
Scenski pokret: ENA KURTALIĆ
Scenografija i kostimografija: SABINA TRNKA
Muzika: IGOR KASAPOVIĆ**
Producent: MIROLJUB MIJATOVIĆ
Izvršni producent: DENIS KRDŽALIĆ
Inspicijent: SABINA GLOGOVAC
*Dramatizacija je, po zahtjevu producenta, sa bosanskog prevedena na engleski. Prevod: Lejla Isaković.
**Osim varijacija muzičkog motiva iz kompozicije Lust For Life Iggya Popa.
Podjela uloga
Rent: ENES SALKOVIĆ
Spud: ZLATAN ŠKOLJIĆ
Alison: SELMA MEHANOVIĆ
Sick Boy: NUSMIR MUHAREMOVIĆ
Tommy, Menadžer, Sudija, Psihijatar: BENJAMIN BAJRAMOVIĆ
Begbie: ADIS MEHANOVIĆ
Kelly: TAMARA MILIČEVIĆ-STILIĆ
Gospođa Renton: SABINA KULENOVIĆ
PREMIJERNA IZVEDBA: 26. 11. 2022.
Predstava se izvodi na Velikoj sceni.
Predstava je namijenjena publici: 17+.
Trajanje predstave: 80 minuta.
RIJEČ DRAMATURGINJA
Ko je sljedeći?
Trainspotting je priča o grupi ljudi sa margine koji bježe od stvarnosti u autodestrukciju kroz konzumaciju droga, prvenstveno heroina. Priča je to o onima koji su propali, prodali, ukrali, oboljeli, raspali se, nestali… Oni koji stalno prestaju, počinju, odustaju, započinju… Priča o onima koji se stalno pitaju – ko je sljedeći?
Pisac Irvine Welsh odlučuje dati glas ljudima koji su dotakli dno i postali ostaci onoga što su nekada bili. Njegovi likovi besciljno lutaju kroz ruševine svoga grada, a njihova svakodnevica djeluje kao jedan vječni dan u kojem svaki potencijalni narativ o ljubavi, porodici, budućnosti, iznova poništava narativ heroina.
Radnja romana Trainspotting smještena je u škotski gradić koji je obilježen industrijskom prošlošću, međutim s dolaskom brutalnog kapitalizma, fabrike su se zatvorile, a njegovi stanovnici su završili na rubu siromaštva. Grad je postao opustošena zajednica u kojoj nema nikakve perspektive za budućnost, a nove generacije odrastaju u začaranom krugu beznadežnosti i sivila svakodnevice. Trainspotting nam daje sliku jednog društva koje je duboko uronjeno u ovisnost, ne samo o drogama, već i o alkoholu, tabletama, seksu, nasilju… Njegovi likovi postaju metafora za društvo koje je destruktivno i koje polako umire izjedeno vlastitom prazninom, traumama i frustracijama… Oni su žrtve nefunkcionalnog sistema, ali u istovremeno sami doprinose održavanju istog. Odbačeni su od strane društva, međutim oni jednako tako nastavljaju prenositi okrutnost na ljude oko sebe, iskorištavajući ih nemilosrdno za svoje potrebe, kao što sistem čini njima.
Svakodnevne sahrane mladih ljudi u ovoj priči, podsjećaju nas da je nemoguće držati kontrolu nad svojom ovisnošću. Kroz likove koji se uspjevaju suočiti sa sobom i vlastitim prazninama, svjesni da ovo što žive nije život, otvara se ključno pitanje ličnog izbora, kao i odgovornosti prema sebi, svojim bližnjima, u konačnici – svome društvu.
Emina Omerović i Nedžma Čizmo
Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti:
email: [email protected]
Viber poruke: +387 60 355 8888
Facebook Inbox: https://www.facebook.com/Zenicablog/
Twitter: https://twitter.com/Zenicablog2010