Galerija Collegium artisticum najavljuje otvorenje izložbe iz slikarskog opusa “Media aestate IV. Rinnovare 1996-2000” likovnog umjetnika Irfana Handukića, koje će biti upriličeno u petak, 16. septembra 2022. godine u 19:00 sati.
Irfan Handukić jedan je od predstavnika savremene bosanskohercegovačke grafike srednje generacije. Uporedo sa grafikom bavi se i slikarstvom. Jedan je od umjetnika predstavnika Nove slike ili tzv. novog slikarstva kao novog internacionalnog umjetničkog pokreta na domaćoj likovnoj sceni sredinom 80-ih godina 20. vijeka. Irfan Handukić je umirovljeni redovni profesor Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu.
Njegov grafički opus duboko je prožet evropskom umjetničkom tradicijom, njezinim multikulturalnim komponentama, ali i onim univerzalnim iz islamskog kulturnog kruga, koje se ne temelje na njihovim teološkim vrijednostima, već na isprepletenosti kulturološkog, humanističkog, etičko-estetičkog naslijeđa u kojem leže stimulativni duboki poticaji za oblikovanje i izražavanje u ovom mediju.
U predgovoru kataloga ove izložbe prof. dr Siniša Vidaković, historičar umjetnosti, navodi:
“Handukić je slikar intimističko-lirske retrospekcije, neminovno figurativno par excellence s one strane traženja dekorativne ljepote. Njegova tijela su modificirani novi organizmi, koji su transcedencijom stvaralačkog (umjetničkog) zadovoljstva postali imperativi antropomorfne ideje sexusa. Umjetnik je svjesno bježao od zamke rudimentarnosti tako što je iz vlastitog fonda ”izvlačio” sve mitske sadržaje razuma i sjećanja, i sublimno, u raskošnoj veličanstvenosti i ”patnji” intime konstruisao neponovljive vizije pored ostalog, videom i kompjuterskom realizacijom. Organika umjetnikovih uprizorenja u svojoj strukturalnoj mapi integrisala je i pojmove koji su se svojom nervaturom inkorporirali u život djela, pa tako: Nada, Uzvik, Dolina, Juli, Neizvjesnost, Povratak, Predosjećaj, Tajna, ili Zora, intenzivno pojačavaju uzbuđenje u slici koje se pomoću nataloženih sadržaja pretvaraju u fascinantnu moć ponovnog otkrića. Bilo da kroz La madrugadu ispisuje znakove događaja, koji svakako na slikama imaju intenzivnu dozu dramaturškog, ili da svoj polazni pohod kreativno promišlja u zagonetnoj tišini koju nosi Di notte, Irfan Handukić je majstorskom linijom bilježio podatke o psihi, duboko zainteresovan i za samu suštinu kreacije izvođenja.
Ovim posljednjim ciklusom umjetnik predstavlja bića koja u nerijetko grotesknim pozama proizvode mnogoznačnost sadržaja. One leže, njišu se, kleče, savijaju, grle, padaju, uzleću, uranjaju i prizivaju svojom unutrašnjom i fizičkom reakcijom igru kao zagonetni znak događaja. Izvanredna ubjedljivost kazivanja subjektivno je potpomognuta imenovanjem umjetnikovih likovno-kreativnih bravura kojom je (skoro dnevnički) sva unutrašnja i lična fantazmagorija postavljena kao javni teatar. Tendencija ka činjenju forme preciznom ovdje je postala sasvim efemerna, a nju zamjenjuje provocirana znatiželja da se dubinom analize, vizuelnom percepcijom i sadržajnom konstatacijom ”iščita” privid, groteska, ljudska istina, osjećanje apsurda ili veličanje života.“
Izložbu ” Media aestate IV. Rinnovare 1996-2000” autora Irfana Handukića možete pogledati do 30. septembra 2022. godine, od ponedjeljka do petka u terminu od 10:00 do 18:00 sati.
Irfan Handukić rođen je 1950. godine u Bihaću. Diplomirao je na Pedagoškoj akademiji u Sarajevu, na Likovnom odjelu 1972. godine, a potom grafiku na Pedagoškom fakultetu u Rijeci, na Odsjeku za likovne umjetnosti u klasi profesora Josipa Butkovića 1979. godine. Magistrirao je grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu 1999. godine u klasi profesora Dževada Hoze, a doktorirao je pedagoške nauke na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu 2008. godine.
Povodom obilježavanja 46. godišnjice umjetničkog stvaralaštva Irfana Handukića, Akademija likovnih umjetnosti Sarajevo u saradnji sa Umjetničkom galerijom BiH, Udruženjem likovnih umjetnika BiH i Društvom likovnih akademskih umjetnika Zenice, objavila je 2017. godine impozantnu publikaciju – Monografiju koja je sumarni i retrospektivni prikaz plodonosnog slikarskog opusa (1972-1997) i grafičkog opusa (1982-2017) ovog osebujnog autora.
Tokom svoje karijere pedagoga i predavača objavio je dvije knjige, Grafika u likovno-pedagoškom radu (2005) i Metodika i kultura likovnog odgoja (2008), obje u izdanju izdavačke kuće Sarajevo Publishing. Od 1995. do danas je u domaćoj periodici i časopisima objavio više od dvadeset autorskih naslova iz oblasti likovne kulture. Recenzirao je desetak školskih udžbenika i drugu literaturu za potrebe Federalnog ministarstva nauke i obrazovanja BiH. Član je Udruženja likovnih umjetnika BiH i Društva likovnih umjetnika Zenice od 1977. godine.
Izlagao je na preko 60 samostalnih izložbi i 180 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu.
Najznačnije nagrade:
1976 – Zenica (BiH) – VI Aprilski salon nagarda za slikarstvo Likovne galerije Zenica
1981 – Nikšić (Crna Gora) – III Septembarski salon mladih umjetnika Jugoslavije, Nagrada za slikarstvo
1982 – Brčko (BiH) – II Bijenale SLPBIH, Nagrada za slikarstvo galerije „Rižah Štetić“, Brčko
1987 – Pljevlja (Srbija) – Prva nagrada za grafiku jugoslovenskih umjetnika „Pivo Karamatijević“
2001 – Aqui Terme (Italija) – V Biennale Europea per incisiones/ V Evropsko bijenale grafike
2003 – Zenica (BiH) – Aprilski salon 03, Nagrada za grafiku
2006 – Soncino (Italija) – 1. Concoroso Internazionale Ex libris Soncino
Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti:
email: [email protected]
Viber poruke: +387 60 355 8888
Facebook Inbox: https://www.facebook.com/Zenicablog/
Twitter: https://twitter.com/Zenicablog2010