Bosansko narodno pozorište Zenica (BNP) svoj ovogodišnji, 19. festival bosanskohercegovačke drame održat će online i sa akcentom na dramu, dramsko pismo i dramskog pisca- kazao je u razgovoru za Fenu direktor BNP-a Miroljub Mijatović.
Festival je zadnjih godina bio održavan posljednje sedmice u mjesecu aprilu, dok će ovogodišnji biti realiziran u periodu od 1. do 7. juna.
-Festival je trenutno u fokusu svih zaposlenih u BNP-u. Ono što je najznačajnije za program ovogodišnjeg festivala, i što se dešava po prvi put, svakako je dodjela Nagrade za najbolji bosanskohercegovački dramski tekst- najavljuje Mijatović.
Konkurs za najbolji bh. dramski tekst, još u aprilu prošle godine raspisali su BNP i Direkcija Festivala bosanskohercegovačke drame, a stručni žiri će rezultate i pobjednika proglasiti 1. juna, na otvaranju ovogodišnjeg festivala.
Tokom Festivala, najavljuje Mijatović, bit će organizirani razgovori sa dramskim piscima i njihovo predstavljanje, zatim scensko čitanje dramskih tekstova bh. dramatičara, promocija knjiga, izložbe, okrugli stol, Forum mladih dramskih pisaca…
-Možemo reći da će cijeli 19. festival bh. drame, možda više nekog ikada, biti posvećen dramskim piscima. Festival će cijeli biti digitaliziran i realiziran putem YouTube kanala BNP- te kao takav svima dostupan tokom cijele godine, dok čekamo 20. festival.
Nadamo da ćemo 20. festival bh. drame realizirati i u obliku na koji smo navikli do ove godine: sa pripremanjem, selektiranjem, igranjem i gledanjem predstava u zgradi BNP-a i naših partnerskih teatarskih kuća. Sasvim sigurno i dijelom sadržaja koji će i u budućnosti ići preko interneta- kaže Mijatović.
Izražava nadu da će uskoro ponovo biti u prilici da se i uživo vide sa svojom publikom, „jer samo živa interakcija sa njima obezbjeđuje i naš život i potpuno ispunjenje naše – pozorišne misije“.
-Već razmišljamo o tome kako se prilagoditi onome što dolazi u narednom periodu, tj. nakon ublažavanja mjera zaštite. Detaljno smo analizirali postojeći repertoar, promišljamo repertoarske naslove za narednu sezonu i u svemu nastojimo misliti i na sigurnost publike, kao i samih izvođača – glumaca.
Moramo razmišljati o fizičkoj distanci kada su u pitanju publika, ali i naš umjetnički ansambl, kao i o prostornim resursima koji mogu biti u funkciji za igranje predstava, a da obezbjeđuju sigurnost svih – podvlači Mijatović, i dodaje kako BNP ima puno više prostornih kapaciteta nego neki drugi bh. teatri.
Globalna pandemija je na neki način prekinula i obilježavanje ovogodišnjeg, velikog jubileja BNP-a, koji slavi 70. godišnjicu rada i postojanja, od čega pune 42 godine u sadašnjoj zgradi.
-U trenutku kada je predstava Ukulele Jam bila na svom vrhuncu, u smislu predstave kojom je obilježeno 70 godina postojanja BNP-a i unaprijed rasprodanim repriznim izvedbama, desila se pandemija. Pozorišne aktivnosti, u smislu izvođenja predstava za publiku, od tada su zabranjene.
BNP je, kao i većina pozorišnih kuća u našoj državi, regionu pa i u svijetu, svoje aktivnosti moralo prebaciti u digitalne formate. Tako smo, odmah po proglašenju stanja prirodne nesreće izazvane pandemijom koronavirusa, krenuli u promišljanje kako ostati prisutan na kulturnoj/teatarskoj sceni i kako ostati u stalnom kontaktu sa svojom publikom – objašnjava Mijatović.
Nove su sadržaje nastavili producirati putem interneta, koji je, uglavnom, novi medij za teatre, a pod motom #ostanimokodkuće i u znaku obilježavanja 70 godina BNP-a“. Sve je to, međutim, prouzročilo finansijski gubitak, jer, prije svega, nema prodaje ulaznica.
-Teatarske kuće još uvijek nisu u stanju realno odgovoriti na pitanje kolike su štete, ali svakako da se u našem slučaju radi o nekoliko desetaka hiljada konvertibilnih maraka po osnovu prodaje ulaznica. O onim koje bi do sada ostvarili u normalnim uslovima, od raznih fondova, fondacija, kratkoročnih iznajmljivanja prostora i slično, još uvijek ne možemo govoriti.
Nadamo se da će resorno ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta ZDK, kao i Grad Zenica, pronaći načine da institucijama kulture pomognu i da unekoliko pokušaju ublažiti finansijske teškoće u kojima se nalazimo – kaže Mijatović.
Početak pandemije praktično se pokolopio i s njegovim preuzimanjem direktorske funkcije, na kojoj je bio tek nekoliko dana. Tako da je novu funkciju preuzeo u najteže vrijeme.
-Tačno je da sam na poziciju direktora BNP-a došao u jako teškom periodu. Ali, nije ovo težak period samo za teatar, on je težak za cijelo društvo.
Vrijeme koristim za upoznavanje sa organizacijom i poslovanjem pozorišta u koje nisam bio toliko involviran u svom dosadašnjem vođenju samo jednog produkcijskog segmenta, jer sam 15 godina sam obavljao funkciju rukovodioca Dječje, omladinske i lutkarske scene. Mislim da se spremnije mogu uključiti u sve ono što me čeka na ovoj poziciji, a po prestanku stanja prirodne nesreće. Veliki su izazovi- ističe Mijatović.
Prije ove situacije sa koronavirusom, napominje Mijatović, zeničko pozorište radilo je na dva nova projekta, ali su oba sada na čekanju za nastavak njihove realizacije.
-U pregovorima smo i za druge projekte. Tako da je dugo, toplo ljeto svakako vrijeme u kome će naš ansambl raditi i stvarati intenzivno da bi, čim i okolnosti budu dozvoljavale, pred našu publiku izašli sa projektima za koje vjerujemo da će biti rado gledani i praćeni- kaže Mijatović.
Njegovim je prelaskom na direktorsku poziciju ostala upražnjena pozicija rukovoditelja Dječje, omladinske i lutkarske scene, a kako je nedavno, prerano preminuo i umjetnički direktor BNP-a i selektor Festivala BH drame Nedžad Fejzić, ostale su upražnjene i vrlo važne rukovodeće funkcije u tom pozorištu.
-Još nemam definisan stav po tom pitanju. Uostalom, kolega je preminuo prije mjesec dana. Sada je to nekako zaleđeno, jer je ovakvo stanje kakvo jeste. Isto važi i za Dječju, omladinsku i lutkarsku scenu- kaže Mijatović, koji najavljuje da će kadrovska pitanja rješavati u narednom periodu.
Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti:
email: [email protected]
Viber poruke: +387 60 355 8888
Facebook Inbox: https://www.facebook.com/Zenicablog/
Twitter: https://twitter.com/Zenicablog2010