Galerija “Preporod“ Zenica u saradnji s Institutom “Yunus Emre“ iz Sarajeva organizator je izložbe “Umjetnost restauracije i konzervacije“ u prostorijama Islamskog pedagoškog fakulteta u Zenici, javlja Anadolu Agency (AA).
Izložbu je pripremio Ćazim Hadžimejlić, profesor na Akademiji likovnih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu zajedno sa svojim timom studenata sa Odsjeka konzervacije i restauracije: Ajlom Alijagić, Ajlom Fazlić, Azrom Hasković, Elhom Dedić, Lamijom Avdić, Jasminom Hrustanović, Anđelom Aćimović, Nejrom Ljubuškić, Edibom Huseinagićem i Kenanom Alađuzom.
Prof. dr. Ćazim Hadžimejlić navodi da je priprema za ovu izložbu trajala pet godina, te da su iz cijele Bosne i Hercegovine donijeli radove koji će se restaurirati. Među njima nalazi se i antička amfora stara 2000 godina.
“Kada govorimo o zaštiti kulturne baštine neizbježan je segment restauracije i konzervacije. Imamo jedan istorijski presjek. Na samom početku je bila zaštita, pa restauracija, a kasnije restauracija i konzervacija, dok danas imamo restauraciju kao jednu, a konzervaciju kao drugu granu, ali u biti su jedna sa drugom usko povezane nauke. Tako da je taj dio restauracije i konzervacije kao i naučno i umjetnički, a i praktični dio je neizbježan i nezamisliv u jednoj državi, tj. da država nema jedan takav vid naobrazbe ili ljudi koji se bave zaštitom kulturne baštine. Mi sa ovim studijom restauracije i konzervacije u Bosni i Hercegovini uspjeli smo i taj segment koji nam je falio da ga nadoknadimo upravo sa ovim studijom Akademija likovnih umjetnosti i Prirodno matematički fakultet Interdisciplinarni studij u Sarajevu da po prvi put otvori jedan takav studij i da studente nauči onome što je vrlo bitno za očuvanje naše kulturne baštine, pokretne ili nepokretne”, rekao je profesor Hadžimejlić.
Kada govorimo o tom dijelu segmenta konzervacije i restauracije, rekao je, uspjeli smo da osposobimo kadar i prve magistre na ovome studiju.
“Evo to je danas propraćeno i na ovoj izložbi u Zenici “Umjetnost restauracije i konzervacije“. Ovo se svakako održava i odnosi na ono što je urađeno u našem prostoru, na Akademiji, u muzejima i privatnim kolekcijama, istakao je Hadžimejlić.
Predsjednica “Galerije Preporod“ Zenica Amna Sofić je jedan od organizatora ove izložbe. Govorila je o aktivnostima “Galerije Preporod“.
Sofić kaže da sarađuju sa mnogim organizacijama, udruženjima, nevladinim organizacijama, javnim institucijama. Prvenstveno je tu Institut “Yunus Emre” iz Sarajeva.
“Sa Institutom imamo dobru saradnju koja nam je jako značajna da prikažemo jer oni u svom fundusu i u svojoj arhivi imaju jako dobrih izložbi koje nam prije nisu bile dostupne, dok sada zahvaljujući Institutu Yunus Emre iz Sarajeva sve to i više nam je dostupno i možemo to vidjeti. Pored Instituta Yunus Emre iz Sarajeva saradnja nam je svakako sa svim organizacionim jedinicama “Preporoda“ Bosne i Hercegovine, takođe sa javnim ustanovama, poput nedavne izložbe sa tuzlanskom Međunarodnom galerijom portreta. Tu je svakako suradnja i sa zeničkim muzejom i sa drugima. Evo uskoro radimo i jednu izložbu sa Arhivom Bosne i Hercegovine, dakle naša saradnja je jako široka, ali akcentujemo na ono što je vezano za bošnjaču tradiciju, kulturu i običaje. Mislim da nam upravo Institut “Yunus Emre“ iz Sarajeva upravo svojom arhivom može odgovoriti na ova naša pitanja i zahtjeve”, rekla je Sofić.
U ime Instituta “Yunus Emre“ iz Sarajeva danas se zeničkoj publici predstavio i koordinator za kulturu i umjetnost Samed Pašalić koji je govorio o saradnji sa bh institucijama i udruženjima kao i sa BZK “Preporod“ iz Zenice kao i o samom cilju ove jedinstvene izložbe.
Pašalić je izrazio kako svoje tako i zadovoljstvo Instituta “Yunus Emre” da imaju priliku da budu koordinatori ovakvih projekta, jer cilj Instituta je svakako predstavljanje turskog jezika i kulture bh narodima.
“Zadovoljstvo je biti promotorom jedne ovakve izložbe koju predstavlja profesor Hadžimejlić kjoji je od stotina restauriranih predmeta zajedno sa svojim studentima restaurirao Amfora koja je stara oko 2000 godina i pronađena je baš na ovim prostorima. Profesor i studenti su je restaruirali i ona je danas spašena od propadanja”, istako je Pašalić.
Rrestauracija je popravljanje starog, historijskog, autentičnog i originalnog djela koristeći njihov izvorni materijal i izvornu tehniku gradnje koliko je to moguće. Konzervacija je postupak koji se radi bez narušavanja prirodnog stanja arhitektonskog objekta.
Konzervacija predstavlja i direktno djelovanje u svrhu stabilizacije stanja i usporavanja daljnjeg propadanja kulturne baštine, a restauracija se, pak, odnosi na direktne aktivnosti na baštini koja je oštećena ili uništena.
Cilj restauratorskih aktivnosti jeste olakšati percipiranje, vrednovanje i razumijevanje kulturne baštine, istodobno poštujući, koliko god je to moguće, njene estetske, historijske i fizičke osobine.
Konzervacija i restauracija podrazumijeva intervencije različitih nivoa. Koji nivo intervencija će biti primijenjen ovisi o fizičkom stanju objekta, uzrocima propadanja, kao i okolini kulturnog dobra u kojem će biti postavljeno nakon konzervacije i restauracije, te se stoga svaki slučaj mora individualno razmatrati, uzimajući u obzir sve činjenice.
Na ovoj izložbi će biti predstavljeno 20 panoa s opisom i fotografijama restauriranih predmeta.
Izložba ostaje otvorena do 16.6.2022.godine.
Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti:
email: [email protected]
Viber poruke: +387 60 355 8888
Facebook Inbox: https://www.facebook.com/Zenicablog/
Twitter: https://twitter.com/Zenicablog2010